نکات مهم در انتخاب تالار عروسی

11 اردیبهشت
دسته‌بندی نشده

نکات مهم در انتخاب تالار عروسی  : زمانی که می خواهید مراسم عروسی خود را برگزار کنید به باغ عروسی یا تالار عروسی نیاز داشته اید.در صورتی که می خواهید بهترین جشن را برای خودتان برگزار کنید باید به نکات مختلف دقت نمایید.

توصیه ما به شما این است که به مکان انتخاب شده توسط تشریفات مجالس دقت نمایید یا حتما به خوبی بررسی کنید که چه باغ تالاری را انتخاب کرده اید. این موار به شما کمک می کند تا بتوانید مراسم تان را آنگونه که مد نظرتان است برگزار نمایید. پیش از برگزاری مراسم باید از ماه های پیش برای رزرو محل مورد نظر اقدام کرده باشید.

نکات مهم در انتخاب تالار عروسی

در ادامه این مطلب مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم که به شما کمک می کند تا بتوانید یک تالار خوب را بشناسید.

1)دسترسی آسان و راحت

یکی از اصلی ترین قسمت ها در انتخاب باغ تالار عروسی خوب همین موضوع است. شما باید تالار یا باغ عروسی را انتخاب کنید که دسترسی مهمان ها به آن راحت باشد و همچنین دور از شلوغی شهر و ترافیک های سنگین نیز باشد. البته باید تالار عروسی به ارایشگاه نیز نزدیک باشد تا شما بتوانید سر وقت در مراسم خود حضور داشته باشید. تشریفات عروسی نیز به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین تالار را انتخاب نمایید.

2)میزان ظرفیت تالار مورد نظر

در بین نکات مهم در انتخاب تالار عروسی زمانی که می خواهید تالار عروسی را انتخاب نمایید باید به تعداد مهمان های که می خواهید دعوت کنید دقت زیادی داشته باشد. اگر تعداد مهمان های شما کم باشد پس نیازی نیست تالاری که انتخاب می کنید آنقدر بزرگ باشد که مهمان های شما در آن پراکنده باشد و مراسم تان خلوت به نظر بیاید ولی اگر تعداد مهمانهایتان زیاد است به شما توصیه می کنیم حتما سالن بزرگی را انتخاب نمایید که مهمان های شما در رفت و امد دچار مشکل نشوند و همچنین از مسئول خدمات مجالس بخواهید تا تعداد صندلی ها و میزها را زیادتر کند تا اگر مهمان های بیشتری در مراسم حضور پیدا کردند هیچ مشکلی به وجود نیاید.

نکات مهم در انتخاب تالار عروسی

3)سقف تالار

همیشه تالارهای را انتخاب نمایید که سقف تالار بلند باشد و ارتفاع آن را در نظر بگیرید. تالارهای که سقفشان کوچک است فضای دلگیری داشته اند و مهمان هایتان در چنین فضای احساس خفگی خواهند کرد و تقریبا راحت نخواهند بود.

4)پارکینگ تالار

زمانی که می خواهید تالار را برای عروسی تان انتخاب نمایید حتما به موضوع پارکینگ توجه داشته باشید. مخصوصا در صورتی که تالار در وسط شهر باشد مهمان ها نگران جای پارک و امنیت خودروهایشان خواهد بود اما زمانی که تالار دارای پارکینگ باشد هیچ مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

5)تزئینات داخل

یکی از مهم ترین ویژگی ها ، میزان تمیزی تالار و آراستگی خواهد بود همچنین باید وسایل تالار با یکدیگر از رنگ با یکدیگر هماهنگی کافی داشته باشند. زمانی که برای انتخاب تالار می روید به رو میزی ها و کاور صندلی ها هم دقت داشته باشید که از تمیزی لازم برخوردار باشند.
باید بر روی همه ی میزها به میزان کافی شیرینی و میوه وجود داشته باشد و همه به وسیله گل و شمع تزیئن شده باشد.

6)میز شام

نکات مهم در انتخاب تالار عروسی

شام یکی از اصلی ترین قسمت های هر عروسی به شمار می رود که پذیرایی ویژه مهمان ها در زمان شام شکل می گیرد و به همین علت باید میز شام به بهترین و زیباترین شکل تزیئن شده باشد و منوی غذای شما نیز تعیین شده باشد.منوی شام که شما انتخاب می کنید توسط تالار ارائه می شود و همچنین چیدمان و تزیئن آن به وسیله کارکنان تشریفات صورت می گیرد.

7) تعیین محلی برای عکس گرفتن

در نکات مهم در انتخاب تالار عروسی قسمتی از تالار را باید اماده نمایید که مهمان ها بتوانند در آن محل به گرفتن عکس بپردازند و البته عروس و داماد نیز می توانند از این قسمت استفاده نمایند.

8)لوازم روی میز

قاشق و چنگال های که روی میز قرار گرفته می شوند باید ست باشند و البته شیک بودن و مرغوب بودن آنها نیز دقت شود. قرار گرفتن لیوان های یک دست روی میز می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد و البته شمع و دستمال و گل نیز بر روی میز بسیار جذاب خواهد بود.
بهتر است به امکانات تالار نیز دقت داشته باشید. مثلا سرویس بهداشتی ، اتاق رختکن، فضای برای بازی کودکان و … نیز از موارد مهم به شمار می روند.

9) تست کردن غذا و کیفیت پذیرایی

پیش از اینکه بخواهید باغ عروسی را رزرو کنید باید غذاهای مختلف آن را امتحان نمایید و البته اطمینان کافی از مزه و طعم غذا را بدست بیاورید. شما می توانید بدون اینکه هماهنگی را انجام بدهید به تالار بروید و تست را انجام بدهید یا اینکه کیفیت و نحوه ی پذیرایی را مد نظر بگیرید.
در زمان مراجعه حتما به پاکیزگی ، نوع لباس ، مهمان ها و چگونگی رسیدگی آن ها را بررسی نمایید و از میزبان بپرسید که از شرایط و مدیریت و … راضی است یا خیر. اینکار به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

 
اولین نکته ایی ک یاداور ان میشویم که از روی تصاویر تالار پذیرایی انتخاب خود را انجام ندهید بهتر است به تالار پذیرایی رفته حتی ممکن است که در نگاه اول از روی تصاویر این تالار مناسب نباشد و شما جذب ان نشوید و در مورد این موضوع بالعکس هم وجود دارد ممکن است تالار با دیوارکاری های پر زرق و برق و لوسترهای گران قیمت شما را جذب کنند اما کیفیت بسیار مطلوبی نداشته باشد پس عجله نکنید و بررسی کنید.

دومین نکته ایی که باید به ان توجه کنید این میباشد که زوج های جوان باید دقت کنند که چیزی که در ابتدای ان از تالار میبینند بخش عمده اییی از تالار میباشد و امکان اینکه شما تصور کنید بعد از قرارداد بستن میتوان ظاذهر ان را تغییر داد کاملا کار و فکر اشتباهی است و بسیار هزینه بر است.

اولویت های خود را در انتخاب تالار عروسی فراموش نکنید این یعنی اینکه بهتر است که فراموش نکنید که شب عروسی فقط یکبار است و یکبار ان را تجربه میکنید و بهتر است که معیار ها و اولویت های خود را عقب نکشید و درست است این معیار ها و انتخاب تالار و غیره فکر مشغولی به وجود می اورد اما بهتر است که معیار های خود را فراموش نکنید تا حسرتی باقی نماند .

معمولا تالار ها قبل از قرارداد بیست یا پنجاه درصد را به عنوان ودیعه میگرند و این کاملا متغیر است بهتر است قبل از قرارداد کاملا صحبت کنیم و دچار اگاهی باشید تا برای هزینه های بعدی عروسی خالی نشوید و خیلی درست مذاکره کنید کاملا بصورت اقتصادی
از مذاکره نترسید از چانه زدن و مذاکره برای قیمت هراسی نداشته باشید و خیلی راحت این کار را انجام دهیدو همچنین تمتم جوانب را بسنجید برخی از تالار ها برای تعداد مهمانان خاص قواعد خاص و به نفع مشتری دارند همچنین توجه داشته باشید که مواردی مثل پارکینگ و فقسیم کیک و غیره هم ممکن است برای شما هزینه اضافی به حساب اید پس با دقت همه موارد را بررسی کنید
در انتخاب تاریخ مراسم عروسی حساس نباشید درست است که روزهای تعطیل و خاص بسیار خوب است و خوش اقبال هستند اما خیلی راحت میتوانید روزهای دیگر را انتخاب کنید تا از تخفیفی بیشتری برخوردار شوید و بسیار هم به صرفه تر است.

بعضی از تالارها با برخی افراد در بیرون تالار کار میکنند یعنی خدماتی مثل فیلم برداری و تزیین و گل ارایی و غیره دارند و طرف قرارداد کار خود را دارند حتما بپرسید که ایا میتوانید با فردی خارج از این قرار داد کار کنید زیرا ممکن است تالار از نورپردازی استفاده کند که خیلی هزینه دارد و این اصلا به صرفه نیست.

در فرایند انتخاب تالار عجله نکنید اما هنگامی که از یک تالار خوشتان امد و به توافق رسیدید قرارداد را امضا کنید و صبر نکنید زیرا ممکن است هزینه ها با توجه به شرایط اقتصادی در بازار تغییر کند و همچنین بهتر است راجب هزینه کنسلی هم صحبت کنید تا هزینه کنسلی بالایی نگیرد.

 

تکنیک های انتخاب تالار عروسی زیبا

عروسی مسلما جشن بسیار خوب و هیجان انگیز با کلی نگرانی است اولین انتخابی که عروس و داماد برای ان دچار مشغله فکری میشوند انتخاب تالار عروسی میباشد که مشخص است خیلی مهم میباشد که جشن عروسی در یک مکان مناسب و ویژه برگزار شود.
برای انتخاب تالار عروسی یا باغ برای عروسی باید یک سری معیارها و اولویت هایی داشته باشید که باید به این معیار ها توجه کنید به طور مثال یک زوج ابتدا فقط به داخل و ابعاد تالار توجه میکنند و به موقعیت جغرافیایی تالار توجه ندارند بلکه تالار باید در موقعیتی باشد که رفت و امد برای مهمانان راحت باشد و خیلی مشکل به وجود نیاورد بهتر است برای انتخاب تالار ابتدا محوطه تالار و پارکینگ و محل قرار گرفتن خودروها و مسیر رفت و امد و همینطور ورود و خروج مهمانان را توجه کنید بعد از ان موضوع هایی مثل نور پردازی و فیلم برداری هم بسیار مهم میباشد.

از موارد دیگر این میباشد که کاملا از تیم خدمات اجرایی تالار اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید به طور مثال ویژگی های ظاهری مناسب و منظم طرز برخورد و مسئولیت پذیری کادر اجرایی برای پذیرایی از مهمانان هم توجه کنید و اگر یک تاتلر عروسی مطابق میل و سلیقه خود انتخاب کنید از استرس و نگرانی شما کاسته میشود و این استرس و نگرانی در ایام عید و تابستان و تعطیلی بیشتر مشاهده میشود و بهتر است برای رزرو تالار چهار الی شش ماه زودتر اقدام کنید.

همچنین چنین مواردی هم پش امده است که معماری و مسافت و ویژگی های خدمات تالار عروسی خوب است اما تالار عروسی ظرفیت مناسب برای مهمانانتان را ندارد و حتما به این مورد توجه کنید که رتحتی مهمانانتان بسیار مهم میباشد و حتما مهمانان به این موضوع توجه میکنند و هیچوقت این ریسک را نکنید و ظرفیت تالار و پار کینگ تالار را بررسی کنید اگر به تعداد مهمانان شما نمیخورد صرف نظر کنید و تعداد سرویس ها و خدمات و تعداد پارکینگ وموارد دیگر وجود دارد که بعدا مشکل ساز میشود.

اما گاهی اوقات تالار تمام این ویژگی ها را دارد اما دارای یک هزینه بسیار بالایی هست بعضی از تالار های عروسی با توجه به خدماتی که قرار میدهند هزینه های اضافی دریافت میکنند به طور مثال تالارهایی با منو غذاهای منتنوع و مسلما هزینه های گران تر و هزینه های فیلم برداری و گل ارایی تزیین و موارد دیگر هم صادق است و بهتر است که زوجین به لیست هزینه ها توجه کنند تا بتوانن درست انتخاب کنند.

ارایش و انتخاب بهترین ارایشگر:بعد از انتخاب تالار و تمام این بررسی ها نوبت به ارایش ارایشگاه میرسد و دقت کنید که عروس باید در ان شب بدرخشد و بهتر است عروس با توجه به پوست خودش لوازم ارایش بخرد و یک ارایشگر با توجه به معیارهای خود انتخاب کند میتواند کارهای ارایشگر هم ببیند زیرا بسیار مهم است که عروس ان شب خیلی زیبا باشد و از زیبایی بدرخشد و بهتر است معیار و سلیقه خود را به ارایشگر بگوید تا ارایشگر به او مشاوره بدهد برای انتخاب مدل موهم اصلا عجله نکند و شبیه سازی م میتوتند یک روز قبل از مراسم عروسی انجام دهد تا یک مدل موی مناسب چهره اش انتخاب بشود و تنها علاقه شما به یک مدل مو بستگی نداذرد بلکه باید به قیافه شما بیاید و به زیبایی اهمیت دهید و انعطاف پذیر باشید.

از مورد بعدی انتخاب لباس عروس میباشد اتلیه مناسب و فلم و عکس میباشد لباس جز اجزای اصلی روسی میباشد پس بهر است لباس روسی انتخاب کنید که ناسب فرم بدن شما باشد تا زیبایی شما را پنهان نکند انتخاب لباس عروس وقت زیادی میگیرد و باید زمان گزاشت و میتوانید ب مزون های لباس عروس بروید و نمونه کار ها و پکیج هاب مورد نظر را ببینید و با توجه به سلیقه و لیست هزینه اتخاب می کنید

z