ملاک های انتخاب یک تالار عروسی

18 دی
دسته‌بندی نشده

ملاک های انتخاب یک تالار عروسی , باغ عروسی شمس العماره کرج :  هر زوج جوانی مراسم عروسی خود را به عنوان به یادماندی ترین روزهای زندگی اش می دانند و تقریبا همه ی زوج ها تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا این روز به بهترین شکل برگزار شود. یکی از اصلی ترین ملاک ها برای برگزاری این مراسم به صورت ایده آل ، این بوده که بیشترین میزان دقت را در انتخاب تالار داشته باشند و تمامی جوانب را مد نظر بگیرید.

ملاک های انتخاب یک تالار عروسی

شما باید حداقل شش ماه قبل برای رزرو تالار اقدام کنید و هماهنگی لازم را انجام بدهید. با این وجود این سوال برای مان شکل می گیرد که ما چه تالارهای را انتخاب کنیم؟

1) بررسی موقعیت و دسترسی تالار عروسی

اولین ملاکی که باید برای انتخاب تالار در نظر بگیرید، موقعیت تالار و دسترسی آن می باشد و باید بدانید که محل برگزاری مراسم بسیار مهم است.
از نظر موقعیت دسترسی و وضعیت جغرافیایی باید تالار را مورد بررسی قرار بدهید. تالار انتخابی شما باید در وضعیت مناسبی قرار بگیرد تا مهمان ها مجبور نباشد زمان زیادی را برای رسیدن به تالار صرف کنند تا وقت شان را ساعت ها در ترافیک و پیدا کردن ادرس تالار بگذرانند. یک لحظه به این فکر کنید که عروس و داماد زمان صرف شام به تالار برسند؟ قطعا وجود چنین اتفاقی اصلا برای زوجین خوشایند نیست.
البته در زمان انتخاب تالار، به میزان فاصله آن با آتلیه، آرایشگاه و… نیز دقت کنید. تا بتوانید بهتر در خصوص انتخاب تالار عروسی تصمیم گیری کنید.

2) ظرفیت تالار و سقف آن

باید به خوبی بدانید که میزان ظرفیت تالار با مهمان های شما دارای ارتباط مستقیمی است. مثلا اگر قرار است مهمان های کمی را دعوت کنید برای پذیرایی یک سالن کوچک را در نظر بگیرید چون وجود مهمان های کم در سالن های بزرگ سبب پراکنده شدن آن ها شده و عروسی شما را سرد و خلوت نشان میدهد. در این خصوص از مسئول باغ و تالار نیز سوال کنید که ایا در صورت زیادتر شدن مهمان ها برای پذیرایی از آن ها صندلی اضافه وجود دارد یا خیر؟ پس از اینکه میزان ظرفیت تالار مشخص شد نوبت به آن می رسد که به سقف سالن دقت کنید.

ملاک های انتخاب یک تالار عروسی

ملاک های انتخاب یک تالار عروسی

برای مهمان های زیاد سقف سالن باید بلند باشد. چون سقف های کوتاه ،حس خفگی را در مهمان ها پدید می آورند و البته چنین سالن های نیز بسیار دلگیر هستند. پس توصیه می شود از این نکته غافل نشوید.

3) محل پارک خودروهای مهمان ها و رفت و آمد آن ها

از مهم ترین امکاناتی که باید یک تالار به آن دقت کنید وجود پارکینگ است. حتما تالار مورد نظر باید مجهز به پارکینگ باشد چون بیشتر مهمان های شما با خودروهای شخصی شان به عروسی تان می آید و اصلا دوست ندارند در زمان مراسم در خصوص امنیت خودروشان نگرانی های داشته باشند و یا حتی زمان زیادی را صرف پیدا کردن جای پارک برای خودرو کنند.
منظور از رفت و آمد مهمان ها ، توجه به ورودی تالار برای افراد افراد و وجود آسانسور است. ممکن است آن ها به دلیل مشکلات فیزیکی که دارند نتوانند از پله ها استفاده کنند. ایا در چنین شرایطی تالار به آسانسور مجهز است؟

4) کیفیت پذیرایی و میز شام عروس و داماد

در ملاک های انتخاب یک تالار عروسی یکی از کارهای که معمولا پیش از انجام قرارداد صورت می گیرد ، تست غذا و بررسی کیفیت آن به واسطه مشتری است. معمولا مشتریان برای اینکه صادقانه این مورد را بررسی کنند به صورت سرزده یک شب به تالار رفته و غذا را تست می کنند که این کار با درخواست از مدیر انجام می گردد.
البته به جز بررسی کیفیت غذا به مواردی دیگری چون تمیزی ،نوع لباس مهمانداران، سرویس دهی به مهمان ها ، کیفیت ظروف پذیرایی و…دقت می کنند. میز شام عروس و داماد هم برای عده ی از زوجین بسیار مهم است چون برای همیشه در فیلم عروسی شان باقی می ماند.

برخی از تالار ها این میز را با شمع و گل تزیئن می کنند و برای آن هزینه ی جداگانه می گیرند و در مقابل برخی تالارهای دیگری آن را به عنوان یک هدیه به زوجین می دهند. اما برای افرادی که از نظر مالی هیچ مشکلی ندارند ایده ی خوبی ست.

اگر می خواهید یک عروسی به یادماندنی داشته باشید باید به همه ی جزئیات دقت کنید. مثلا جنس روکش ها و رومیزی ها باید تمیز باشد و حتما از روزهای قبل به صورت کامل شسته شده باشد. شما باید بر روی این موارد حساسیت نشان بدهید تا مسئولان و مدیر تالار بدانند که شما حتی به کوچک ترین جزئیات نیز توجه می نمایید.

5) سرویس های بهداشتی

شاید اصلا این نکته را در نظر نداشته باشید ولی سرویس های بهداشتی یک تالار و باغ بسیار مهم هستند. فرض کنید عروسی شما در فصل زمستان است باید برای مهمان های شما سرویس های بهداشتی تمیز و البته کافی وجود داشته باشد و همچنین به مسافت آن تا محل برگزاری مراسم نیز دقت نمایید. از نکات مهم دیگر میتوان به رختکن های زنانه، اتاق های بازی برای بچه ها و..توجه کرد.

بررسی پایانی

حتما یک روز پیش از مراسم خود به باغ و تالار عروسی سر بزنید تا کاملا مطمئن شوید که همه چیز مرتب است و هر چیزی را که مدنظرتان است بررسی کنید از روکش های صندلی یا نورپردازی و… را مورد بررسی قرار بدهید و با اینکار به مدیریت تالار ثابت می کنید که شما روی هر چیزی حساس هستید و آن ها باید برای بدست اوردن رضایت شما تلاش کنند.

z