درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مخصوص عروس خانم ها

23 دی
دسته‌بندی نشده

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مخصوص عروس خانم ها : متاسفانه برخی از عروس خانم ها به دلیل اینکه مراسم عروسی شان در فصل زمستان یا پاییز است دچار خشکی پوست می شوند و به دنبال بهترین راهکارها هستند تا بتوانند این خشکی را برطرف کنند. ممکن است شما هم از دسته افرادی باشید که با سرد شدن هوا ، پوست صورت شما خشک شود.

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مخصوص عروس خانم ها

معمولا خشکی پوست به علت مسائل ارثی، محیطی، حمام رفتن زیاد و… رخ بدهد و به جز صورت در هر قسمتی از بدن میتواند ظاهر گردد. اگر شما هم از خشکی پوست خودتان رنج می برید باید برای جلوگیری از خشکی پوست خود و مرطوب ماندن آن توصیه های را در نظر بگیرید که در ادامه ما تصمیم گرفته ایم شما را با بهترین این روش ها آشنا کنیم که قطعا در چنین مواقعی کمک شما می کنند و میتوانند شما را از خشکی پوست نجات بدهند.

1)    از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

با توجه به اینکه در فصول سرد از سیستم های گرمایشی استفاده می شود و در و پنجره ها بسته می شوند ، هوای درون محل کار یا منزلتان به شدت خشک می شود و همین موضوع میتواند یک عامل در بروز خشکی پوست برای شما باشد. بهترین کار این است که شما از کرم های مرطوب کننده در منزل تان استفاده کنید و ترجیحا بر پایه روغن استفاده نمایید تا پوست شما برای زمان زیادتری مرطوب باشد. البته میتوانید از روغن کالاندولا نیز برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید و از مواد طبیعی برای مرطوب کردن دستان خود به جای کرم استفاده نمایید و در زمان شب و پیش از اینکه بخوابید پوست پشت دست خودتان را با روغن زیتون اندک زمان کوتاهی ماساژ بدهید.

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مخصوص عروس خانم ها

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان مخصوص عروس خانم ها

2)    از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید

حتما در زمان خروج خودتان از منزل تان از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید که البته با اس پی اف مناسب باشند.

3)    با استفاده از دستگاه بخور در منزل خودتان رطوبت ایجاد نمایید

همانطور که اشاره کرده ایم وقتی فصل سرد فرا برسد از سیستم های گرمایشی در محیط کار یا منزل استفاده می شود که خود زمینه ی برای بروز هوای خشک و گرم است. به همین جهت شما باید نهایت تلاش خودتان را انجام بدهید که فضای اتاق را مرطوب نگه دارید و از دستگاه های بخور استفاده نمایید تا خشکی را از بین ببرید.

4)    از آب داغ برای حمام استفاده نکنید

وقتی شما در حمام از آب داغ و صابون استفاده کنید چربی های که در پوست شما هستند از بین می روند و در نهایت شما با پوستی خشک روبرو می شوید. پس بهترین کار این است برای اینکه از پوست خودتان مراقبت کنید زمان استحمام را کم کنید و از آب ولرم برای حمام استفاده نمایید. دقت کنید پس از اینکه حمام کردید از لوسیون و مرطوب کننده ها استفاده نمایید تا بتوانید رطوبتی را که از پوست شما از دست رفته حفظ کنید.

5)    در فصل های سرد آب زیادتری را بنوشید

در فصل زمستان و پاییز باید اب زیادتری را مصرف کنید تا بتوانید آب رسانی بیشتری را برای پوست خود ایجاد نمایید. پس برای نرم ماندن و شادابی پوست خود در طول روز آب زیادتری را مصرف نمایید.

6)    از ویتامین های مناسب و وازلین استفاده نمایید

از دیگر روش های که می تواند تاثیرگذاری زیادی برای شما داشته باشید استفاده از وازلین می باشید یا میتوانید از مایع میانی کپسول ویتامین E نیز به صورت موضعی در قسمتهای که پوست شما زیادی از حد خشک شده است استفاده نمایید.

7)    میوه به اندازه کافی مصرف کنید

یکی از بهترین منابعی که به شما کمک می کند تا آبرسانی پوست خودتان را انجام بدهید، میوه ها هستند پس تغذیه زیبایی برای مراسم عروسی را فراموش نکنید. میتوانید از میوه های چون خیار، خرمالو، هلو به صورت ماسک نیز استفاده نمایید که قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته استفاده از میوه های چون انگور علاوه بر اینکه به مرطوب بودن پوست کمک می کند بلکه سبب روشنایی پوست می شود. مصرف انگور برای بدن خواص متعددی را نیز به همراه می آورد.

8)    ماسک عسل بهترین گزینه برای مرطوب نگه داشتن پوست

اگر برای اولین بار است که نام ماسک عسل را می شنوید باید بدانید بهترین روش است که میتواند به مرطوب نگه داشتن پوست صورت کمک کند. این ماسک خیلی ساده و راحت درست می شود و نیازی نیست شما در این خصوص نگرانی های داشته باشید. تنها لازم است که 2 قاشق غذاخوری از عسل طبیعی را با 3 قاشق غذاخوری روغن بادام بر روی حرارت خیلی کم با هم به خوبی مخلوط نمایید. بعد آن را از روی حرارت بردارید و به میزان 10 دقیقه اسانس گیاه دارویی بابونه را به آن اضافه نمایید و به آهستگی بهم بزنید تا سرد گردد. بعد از اینکه حرارت آن کم شد میتوانید به صورت ماسک آن را بر روی پوست صورت خود استفاده نمایید و صبر کنید تا برای بیست تا سی دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. استفاده از چنین ماسکی می تواند به سلول های پوست کمک می کند تا بتوانند از ماسک عسل رطوبت مورد نیاز خودشان را دریافت نمایند. علاوه بر آنچه که ذکر کرده ایم به زیبایی و طراوت پوست شما نیز کمک می کند و سلول های که سبب از بین رفتن شادابی پوست شده اند نیز کمک زیادی می نماید.

z